از مردم غیور و آزادیخواه استان سبزمان گیلان دعوت میکنیم که همراه با شهرهای بزرگ کشور
در روز جهانی زن (8 مارس) به خیابان آمده و ضمن پاسداشت این روز اعتراض خود را نسبت به
زندانی بودن دو بانوی سبز زهرا رهنورد ، فاطمه کروبی و رهبران جنبش سبز اعلام کنند.
تنها حضور سبز و آرام شما در خیابان برای لرزه افکندن بر وجود دیکتاتورها کافیست. وعده دیدار ما سه شنبه 17 اسفند ساعت 5 خیابان مطهری
154 دیدگاه
Comments feed for this article
مارس 4, 2011 در 12:58 ق.ظ.
پوررضا
خدا رو شکر.
میریار ما حالش خوبه.
مارس 4, 2011 در 12:59 ق.ظ.
sabzak
چقدر دییییییر؟ به هر حال خدا رو شکر سالمید!
میریار جان فکری به حال فیس بوک کردی؟این دو دستگی اصلا به نفع ما نیست ها!
مارس 4, 2011 در 1:01 ق.ظ.
میریار
عزیزان از بابت تاخیری که در اطلاع رسانی بوجود آمد بسیار شرمنده ایم
به علت برخی از مسائل امنیتی ،صلاح در وارد نشدن به اکانت مدیریتی بود که به لطف خدا این مشکل برطرف شد …
با تشکر فراوان از «پور رضا»،»نریمان»،»DD» و دیگر دوستان !
مارس 4, 2011 در 2:19 ق.ظ.
عکس
وقتی این عکس رو دیدم اشک تو چشمم حلقه زد ، بخدا نامردیه تنهاشون بزاریم
یه نکته هم بگم که باید مکان ثابتی برای تجمعات داشته باشیم ، مثل تهران که همیشه انقلاب تا آزادیه (بیشترین پایگاه بسیج هم اون منطقه هست) فعلا مطهری ، صیقلان (شاید تا شهرداری) و انشاالله در آینده نزدیک فرهنگ تا شهرداری
سبز باشید
مارس 4, 2011 در 1:03 ق.ظ.
بهار
تشکر که مارو از این بلا تکلیفی در آوردی
مارس 4, 2011 در 1:05 ق.ظ.
میریار
بله برای فیس بوک در حال گفتگو با یکی از یاران آشنای جنبش هستیم و به محض به نتیجه رسیدن به اطلاع شما می رسانیم
مارس 4, 2011 در 1:07 ق.ظ.
نریمان
میریار جان خدا رو شکر که حالت خوبه،
بِره اَمَره از نیگَرانی بوکوشتی!!!
پس قرار ما سه شنبه بعدی خیابان مطهری….
میریار جان فقط فیسبوک رو فراموش نکن، ادمین صفحه 25 بهمن گاها یه نظرات عجیب و غریبی میده،
همه باید سعی کنیم با هم هماهنگ باشیم…
مارس 4, 2011 در 1:15 ق.ظ.
بهار
فیس بوک هم اعلام کنید همین مسیرو../.
مارس 4, 2011 در 1:13 ق.ظ.
sabzak
میریار جان خدا خیرت بده.دمت گرم داداش.
هوا بس ناجوانمردانه سرد است،
آی، دمت گرم و سرت خوش باد،
سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای.
یه دنیا تشکر.
مارس 4, 2011 در 1:16 ق.ظ.
میریار
بادمجان بم آفت نره ، آخرش مرگه دٍ
هر کودام از امان گیر دکفه ،ایته دیگه اونه رایه ادامه دهه ،از هیچی نترسید ، خودا با امایه ….
مارس 4, 2011 در 1:19 ق.ظ.
بهار
تی قوربان داداش..
مارس 4, 2011 در 1:31 ق.ظ.
نریمان
بله درست میگی، من خودم از نگرانی داشتم می مردم، از طرفی میدیدم از تو خبری نیست و از طرفی بلاتکلیفی ها داشت داغونم میکرد، خدا شاهد یه وبلاگ دیگه ساختم و تصمیم داشتم اگر تا فردا ظهر نیومدی ادامه کار رو با بچه ها اونجا دنبال کنیم…
آقا این مسئله فیسبوک هم خیلی مهمه، البته بقیه شبکه های اجتماعی هم مهم هستند، نباید تبلیغات در اینترنت رو فراموش کنیم.
صد البته تبلیغات خارج از دنیای سایبر هم که جای خودش رو داره…
یک پیشنهاد هم دارم و اون اینه که، با توجه به نظراتی که بچه های در پست قبلی دادند، یک مقاله بنویس و راهپیمایی قبلی رو توش آنالیز کن و نقاط ضعف و قدرت رو توش شرح بده.
امشب رو که نرسیدم، از فردا شب باید بریم تو فاز خفاش شبو شب نامه نویسی :دی
مارس 4, 2011 در 1:33 ق.ظ.
نریمان
میریار جان اونور من و چند تا دیگه از دوستان به یه نکته اشاره کردیم، لطفا بهش نوجه کن:
تو یکی از اعضای کلیدی جنبش سبز گیلان هستی، تحت هیچ شرایطی نباید بازداشت شوی، خواهشا به صورت مستقیم خودت رو درگیر نکن!
مارس 4, 2011 در 1:33 ق.ظ.
میریار
عزیزان در حال تهیه 2 مطلب برای وبنوشت هستیم ،یکی متن آماده پرینت شب نامه و دیگری روش ایجاد گروه های های کوچک
لطفا فردا با ما همراه باشید …
مارس 4, 2011 در 1:37 ق.ظ.
میریار
چشم نریمان جان ، اما نیومدن خیلی سخته قبول کنید …….
مارس 4, 2011 در 1:40 ق.ظ.
نریمان
بله قبول دارم، کاملا درک می کنم، من هم نمی گم بلکل نیایید،
منظورم اینه که با حد فاصله وایسید، سعی کنید وارد جمع نشید، نکات امنیتی رو رعایت کنید،
بلکل نظرم اینه که به چشم یک خبرنگار حضور پیدا کنید…
به این فکر کنید که چقدر سخت تره که به خاطر شخص شما، جنبش گیلان دچار افت شود : )
مارس 5, 2011 در 3:41 ق.ظ.
DD
میریار جان، بودن کسی مثل شما پشت فرمان سایت جنبش سبز گیلان می تونه به اطلاع رسانی لحظه به لحظه از خیابان در روز سه شنبه کمک کنه.
راستی هماهنگی بین فیس بوک 25 بهمن رشت و وبسایت جنبش سبز گیلان خیلی مهمه.
خوشحالم که این همبستگی بین ما تبدیل به کانون گرم این جنبش در این زمستان سرد شده.
به امید ایرانی آباد وآزادV
مارس 4, 2011 در 1:37 ق.ظ.
نریمان
کار خوبی میکنی، فقط لطفا این پست 17 اسفند رو بذار به عنوان اولین پست بمونه، بقیه پست ها رو پایین تر از این پست بذار بمونند.
هر کسی که وارد وبلاگ میشه باید بتونه به راحتی «17 اسفند ساعت 5 مطهری» رو ببینه.
راستی یک روش خوب برای تبلیغات اینترنتی، ساخت یک یا چند لوگوی تبلیغاتی با جاوا اسکریپت برای هر مناسبت هست، هر وبلاگ نویسی می تونه این کد رو توی وبلاگش قرار دهد.
میریار جان اگر می تونی که زحمت این کد های جاوااسکریپت رو برای هر مناسبت بکش، اگر هم نه وقت بهم بگو من در اسرع وقت درست می کنم اینجا تو بخش نظرات میذارم، فقط شما بذارش توی وبلاگ.
مارس 4, 2011 در 1:40 ق.ظ.
بهادر
دوستان بشتابید به فیس بوک و فیس بوک رو با اینجا هماهنگ کنید.اوضاع خرابه.داره دودستگی ناجوری بوجود میاد:
796 نفر، این را پسندیدند……………….آمار کمی نیست.اما همه فکر میکنن باید بیان بیستون و گلسار
وا فریادااااااااااا.
الن رفتن به فیس بوک جهاد بحساب میاد.
مارس 4, 2011 در 1:43 ق.ظ.
نریمان
راستی میریار جان راه دوری نمیره اگه یه پست هم برای رامین پرچمی هنرمند سبز گیلانی بزنی که در 25 بهمن بازداشت شده و هیچ خبری ازش نیست : (
مارس 4, 2011 در 1:59 ق.ظ.
نریمان
دوستان ظاهرا عده ای در حال پیشنهاد دادن هستند که از 3 سنبه آینده تا چهار شنبه سوری به طور مداوم توی خیابان ها بمانیم (در کل ایران)
من نمی خواهم از این طرح دفاع کنم، نمی خواهم هم ردش کنم، فقط می خواهم بگم که در هنگام تبلیغ کردن در خارج از محیط اینترنت، به همه بگید که هر وقت خبری از تهران شنیدی، تو هم بیا خیابان مطهری!
من فکر می کنم این ساده ترین راه باشد، ما باید یاد بگیریم که هم زمان با سراسر کشور به پیش برویم…
مارس 4, 2011 در 2:02 ق.ظ.
بهار
باهات موافقم
مارس 4, 2011 در 2:02 ق.ظ.
نریمان
پخش اعلامیه در مراکز آموزشی خیلی مهمه، اگر دقت کرده باشید در روز 25 بهمن و 1 اسفند، اکثریت با کیف های خود آمده بودند و این نشون میده که چه عده زیادی دانشجو هستند. دانشگاه ها را فراموش نکنید…
آوردن ماشین هم یکی از نکات مهم هست، به کسانی که میترسند و نمی آیند بگویید که فقط جهت تماشا کردن، پیاده و یا سواره بیایند.
هیچ الزامی وجود نداره که همه کسانی که در راه پیمایی شرکت می کنند شعار بدهند و یا درگیر شوند! این رو به همه بگویید…
مارس 4, 2011 در 2:07 ق.ظ.
نریمان
ما سه شنبه آینده، هم زمان با روز جهانی زن، برای نشان دادن اعتراضات خود و همچنین حمایت از حقوق پایمال شده خواهران خود به مطهری خواهیم آمد!
مارس 4, 2011 در 2:47 ق.ظ.
نریمان
یک خبر خوش از فیسبوک: صفحه 25 بهمن رشت، با این وبلاگ هماهنگ شد و مسیر مطهری را اعلام نمود.
دوستان فیسبوک را دست کم نگیرید…
مارس 4, 2011 در 2:52 ق.ظ.
نریمان
میزیار جان یک نظر از عمد با شکلک فرستادم تا به طور مستقیم اینجا درج نشه و فقط خودت ازش در جریان باشی،
لطفا بخونش و پس از خوندن حذفش کن. : )
مارس 4, 2011 در 3:02 ق.ظ.
نریمان
آقای قهرمانی، اقای آیت الله قربانی،
ما میدونیم که شما ها این مطالب را می خوانید و از محتوای آن با خبر هستید،
میدونیم که خبر ها به گوش شما ها هم میرسه،
این مردمی رو که در خیابان های رشت میزنید و بازداشت میکنید هم شهری های شما هستند،
فامیل های شما هستند، از دوستان شما هستند.
آیت الله قربانی! من میدونم که پسران شما چه سرمایه گذاری هایی در چه جاهایی دارند، من از اونچه فکرش رو میکنی به پسرانت نزدیکتر هستم! من میدونم که پسرانت هم دل خوشی از این حکومت ندارند…
آقای قهرمانی! من در مورد همسرتون اطلاعات زیادی دارم، میدونم که در کدام دانشگاه تحصیل کرده و چگونه از اساتید نمره میگیرد!
آقایون شما ها دوستان ما هستید، همشهری های ما هستید، تا به حال به این فکر کرده اید که نام خود را برای همیشه در این مرز و بوم جاوید سازید؟
سعی نکنید که نقش یک دست نشانده را بازی کنید، سعی کنید ما مردم باشید، نه در مقابل آن ها…
آقای رییس پلیس رشت! میدونم که شما هم دل خوشی از این بسیجی ها و سپاهی ها ندارید!
ما حداقل انتظاری که از شما داریم این است که در مثابل این گروه آشوبگر و خودسر لباس شخصی ایستادگی کنید…
آقایون، این رو بدونید که حقیقت همیشه پیروز است، بخ این فکر کنید که در فردای پیروزی، در کدام جبهه قرار خواهید داشت، جبهه حق و یا جبهه یزید زمان؟!
پی نوشت: خیلی دلم از هم شهری های وطن فروش پره، مطالب بالا رو قلبداهه گفتم، می دونم که به گوششون میرسه
مارس 4, 2011 در 3:19 ق.ظ.
نریمان
میریار جان اون جایی که عکس رو توش آپلود کردی ظاهرا مشکلی براش پیش اومده،
لطفا هرچه سریعتر عکس رو عوض کن.
(عکس یه غورباقه یخ زده رو نشون میده!!!)
مارس 4, 2011 در 3:35 ق.ظ.
Green Rasht
تجمع توی یه محل نتیجه نمیده… من پیشنهاد میکنم که توی سه تا بخش یعنی مطهری، بیستون، چهارراه گلسار تجمعا صورت بگیره… اگه دقت کنی بجمع توی هر کدوم از این مناطق میتونه به راحتی به مناطق دیگه برسه. مثلا ساعت 5 که تجمع رو توی هر سه تا منطقه شروع کردیم، نیروهای امنیتی هم پخش میشن. توجه کن که باید توی هر 3تا جا سعی کنیم که بیشترین تحرکات رو داشته باشیم تا توجه نیروهای امنیتی به اون منطقه جلب بشه و برن سمت اونجا. مثلا اگه چهارراه گلسار شلوغ تر باشه سعی میکنن برن اونجا رو سرکوب کنن. یا به همین صورت جاهای دیگه هم همینطور. اونوقت طرفای ساعت 7 بچه هایی که توی چهارراه گلسار هستن میتونن از طرف تختی بیان سمت بچه های مطهری، بچه های بیستونم بیان سمت مطهری و تجمع اصلی رو اونجا شکل بدیم. یا اگه بخوایم بزرگتر و با ایده آل بالاتر بهش نگاه کنیم هر 3 تا تجمع میتونه به سمت مرکز شهر بیاد. میتونیم این برنامه رو به صورت آزمایشی توی 17م اسفند اجرا کنیم و در صورت موفقیت برای چهارشنبه سوری برنامه اصلی رو به همین صورت اعلام کنیم و اومدن توی مرکز شهر. فک کنم برای 17م همون تجمع هر 3تا منطقه بچه ها توی مطهری بهتر باشه. یعنی از هر 3تا جا طرفای ساعت 7 به سمت مطهری بیان. اینجوری شلوغی و اضافه شدن مردم هم کم کم و به مرور زمانه و ترس نیروهای امنیتی رو هم با خودش داره. ضمنا اونا نمیتونن ریسک کنن و بچسبن به بچه هایی که توی مطهری تجمع کردن. چون احتمالش هست که بیستون یا چهارراه گلسار تجمعش فوق العاده بزرگتر بشه. در صورت موفقیت طرح میتونیم برای چهارشنبه سوری دیوارنویسی هم انجام بدیم یا یه پوستری رو آماده کنی و توی پیج بذاری و بچه ها هر کدوم نفری یه تعداد خاص پرینت بگیرن و توی محله خودشون پخش کنن. راجع به گروه بندی هم فک کنم بهتر باشه اگه این طرح رو بخوایم انجام بدیم، محلات رشت رو تقسیم بندی بکنیم و بگیم بچه های کدوم محله ها کجا بیان.
*ببخشید! من یادم نبود این کامنت رو اینجا هم بذارم! البته چند دقیقه پیش توی پیج 25بهمن رشت فیسبوک مسیر سه گانه ای اعلام شد که اگه با جمع بندی دوگانه شما و ادمین اونجا باشه فک کنم خوبه. چون الحق و الانصاف مطهری دیگه جای مناسبی برای تجمع یک گروهی نیست*
مارس 4, 2011 در 3:50 ق.ظ.
سعید
تو تهرانش هم چند تا مکان رو نمیگن ؛همیشه انقلاب تا آزادی
چند دستگی به نفع ما نیست
مارس 4, 2011 در 3:56 ق.ظ.
نریمان
با نظر سعید موافقم.
به نظر من رشت این پتانسیل را ندارد که در چند جا تجمع صورت بگیرد.
هیچ تضمینی هم برای هماهنگ بودن از نظر زمان وجود ندارد.
شعار نویسی و پخش اعلامیه باید همیشه باشد.
اگر بتونم جمعیت مطهری رو زیاد کنیم، خود به خود به علت جمعیت زیاد، راهپیمایی به طرف صیغلان و شهرداری کشیده خواهد شد.
دوستانی که میگن مسیر مطهری دوره باید بگم که 500 تومن کرایه رفت و برگشت واقعا اینقدر زیاده؟!!
از هر جای رشت به راحتی میشه حتی با یک اتوبوس به محل تجمعات رسید…
مارس 4, 2011 در 6:47 ق.ظ.
چدن
اعتراضات باید تداوم داشته باشد نه اینکه هفته ای یکبار. در مصر مردم 18 روز در خیابانها ماندند تا پیروز شدند. حتی یک زوج جوان در همان خیابان مراسم ازدواج را برگزار نمودند.
مارس 4, 2011 در 10:52 ق.ظ.
ناشناس
من قصد دو دستگی ندارم!!! ولی مطهری چرا؟؟؟؟ کی گفته اکثریت با مطهری موافقن؟؟؟؟ اونجا دیگه واسه دستگیر کردن مردم, جا افتاده!!! قبل 10 اسفند, همهء افرادی که میومدن تو فیسبوک و پیشنهاد برای مسیر آینده میدادن, یا میگفتن بیستون , یا میگفتن گلسار!!! یهو بعد چند روز اومدم دیدم که مسئول صفحه, بدون توجه به نظر اینهمه آدمی که اومدن نظر دادن, همهء نظرات رو پاک کرده, باز گفته مطهری!!!! آخه مگه چندبار میخواین یه تجربهء بی نتیجه رو تجربه کنین؟؟ من خودم برای 25 بهمن و اول اسفند ,مطهری رو تبلیغ کردم! ولی وقتی هردوبار رفتم و دیدم اون 3 تا مسجد و بخصوص مسجد بادی الله پایگاه بسیجه, و از اطراف استان, افراد بی مغز بسیجی رو جمع میکنن و از شب قبل در مسجد میخوابونن و راس اون ساعت, همه در اطراف مسجد جمع میشن! کلا از مطهری پشیمون شدم!! چرا نمیخواین از اتفاقات درس بگیرین؟!!! برای چندمین بار میگم که: نه مسجد داره, نه پایگاه بسیج داره, نه کلانتری داره! بجاش ,کلی کوچه فرعی و چند پاساژ با چند در ورودی و خروجی داره! مدام جوونها درش در تردد هستند! خیابون بیستون اینقد ترافیک داره که عمرا بتونن موتورسوارهای بسیجی درش مانور بدن!!! بیمارستان فامیلی, محل مناسبی برای فرار احتمالیه! در بیمارستان رو که دیگه نمیتونن ببندن!! میخواین باز بریم مطهری و باز خیت بشیم؟؟؟ باز همون صحنه هایی رو ببینیم که تو اول اسفند دیدیم؟؟؟ ابتکار عملتون کجا رفته دوستان؟؟؟
مارس 4, 2011 در 11:00 ق.ظ.
Molezay
Afarin bar shoma shir Anan vah shir mardan Gilan,Man beh hameh shoma eftekhar Mikonam ,Ma Bishomarim!!!!!!!!!!!
مارس 4, 2011 در 11:13 ق.ظ.
ار تجربه درس بگیریم
زودتر تغییر مسیر بدین!!! …مطهری تجربهء غلطی هست!!! چندبار بریم و مطهری رو به اون شکل ببینیم, شما قانع میشین؟؟؟ چندبار؟؟؟ بسه دیگه!! مسیر ((سبزه میدان تا معلم)) بدون مسجد, بدون پایگاه بسیج, بدون کلانتری, بدون دوربینهای کنترل ترافیک …و شامل کوچه های فرعی و کوچه هایی برای چرخش مجدد بسمت خیابان بیستون, شامل چندین پاساژ(بزرگمهر,بیستون و…) با چند در ورودی و خروجی, و شامل بیمارستان فامیلی که هیچوقت نمیتوانند در آن را ببندند, و میتوان در مواقعی به آنجا پناه برد.خیابان بیستون همیشه مملو از جوانانی هست که در پیاده رو در حال تردد هستند و ترافیک بیستون به قدری سنگین هست, که موتورسوارهای بسیجی نمیتوانند در آن مانور دهند
مارس 4, 2011 در 2:19 ب.ظ.
بهار
دیگه تعیین شد…
تجربه هم نشون داده که مطهری بهتره…
مارس 4, 2011 در 11:20 ق.ظ.
ار تجربه درس بگیریم
خواهشا دوستانی که با مطهری مخالف و با ((بیستون)) موافقن, حتما نظراتشون رو بیان کنن , تا شاید مسئولین این سایت, هرچه زودتر مسیر رو عوض کنن!!! وقتی ما در چنین جمعی به نظر اکثریت افراد بها نمیدیم, چه توقعی از حاکمیت داریم که به نظر اکثریت مردم بها بده. (در پرانتز اینکه: اونهایی که با مطهری موافقن, فقط توجیه میکنن که اونجا جا افتاده. ولی اون دوستان باید دیگه به این نتیجه رسیده باشن که مطهری برای دستگیر کردن مردم, جا افتاده!!!)
مارس 4, 2011 در 11:25 ق.ظ.
polesabzechobi
منم با این دوستمون موافقم باید مسیر راهیمایی از مطهری به مکانی که امکان سرکوب کمتری رو بده موافقم به نظر من بیستون خیلی بهتر از مطهریه
مارس 4, 2011 در 11:50 ق.ظ.
حمید
هربار نمیشه یه جا گفت که عزیز
مطهری برای اکثریت جا افتاده ،مگه ما چندتا کاربر اینترنتی داریم ؟
برای خوندن نظر اکثریت و دلایلشون لطفا وقت بزار و پست قبلی این وبلاگ رو بخون !
مارس 5, 2011 در 3:56 ق.ظ.
DD
مطهری جای ایده آلی نیست اما ما برای تغییرش باید دو یا سه تا تظاهرات رو حروم کنیم تا بتونیم اجماع عموم رو رو یه جای دیگه بگذاریم. اگه ما دو تا تظاهرات شکست خورده ی دیگه داشته باشیم این همبستگی از بین میره.
پس مطهری رو نمی شه تغییر داد.
مارس 4, 2011 در 11:20 ق.ظ.
nazaneen
done, sharing in facebook.
مارس 4, 2011 در 11:21 ق.ظ.
gh0rtex
آقا لطفا با صفحه فیس بوک 25 بهمن-رشت هماهنگی هاتونو بکنید بعد یه تصمیم مشخص بگیرید الان 4 تا خیابان اعلام شده واسه رشت. 17ام هم هیچی نمیشه حالا ببینید.
مارس 4, 2011 در 11:23 ق.ظ.
polesabzechobi
منم با این دوستمون موافقم باید مسیر راهیمایی از مطهری به ماکانی که امکان سرکوب کمتری رو بده موافقم به نظر من گلسار هم خوبه
مارس 4, 2011 در 12:37 ب.ظ.
نریمان
گلسار به دلایل بی شماری رد شده است، می تونید نظرات پست قبلی وبلاگ را مطالعه کنید.
مارس 4, 2011 در 2:20 ب.ظ.
بهار
جالبه هر کی محل خودشون رو می گن!
یکی میگه بیستون!
یکی لاکانی!!!
بی خیال شین همه بیاین مطهری
مارس 4, 2011 در 11:34 ق.ظ.
شایسته
سعی کنیم در یک نقطه متمرکز بشیم تا دوستان به ما اضافه بشند و خطر حمله ی نیروهای بسیجی و امنیتی به ما کمتر باشه.
اگه پراکنده بشیم تعدادمون کمتر ، و در نتیجه نیروها بر ما غلبه می کنند.
زنده باد پیروان حق خواهی میرزا کوچک خان
مارس 4, 2011 در 11:39 ق.ظ.
5 نفر بالا,مخالف مطهری هستن
با نگاهی به اکثریت نظرها, میبینم که اکثر بچه ها با مطهری موافق نیستن!!! دلایلش هم کاملا روشنه!!! چرا مثل آدمهای ساده, بریم تو دهن شیر؟؟؟؟ ما که دیگه میدونیم, مطهری در روز موعود به چه شکلی در انتظار ما هست!!! چرا باز مسئولین صفحات سبز, بی توجه به نظر بچه هایی که میان و با دلایل کافی نظراتشون رو مطرح میکنن, مطهری رو پیشنهاد میکنن؟؟!!! اکثریت با بیستون موافقن!!! دلایلش رو بارها خوندیم!!! نه مسجد داره! نه پایگاه بسیج داره! نه کلانتری داره! نه دوربین کنترل ترافیک داره! نه مثل گلسار اونقد طویل هست که نشه تجمعات ناخودآگاه شکل بگیره! …بجاش کلی کوچه فرعی و چند پاساژ و بیمارستان داره , برای فرار احتمالی! و خیلی هم جوونها درش تردد میکنن! کلاسهای زبان انگلیسی دراین خیابون زیاده و خونواده ها پشت در ساختمونهای آموزشی منتظر هستند(حتما شما این جمع شدن خونواده ها رو دیدین), تو ایستگاه اتوبوس بیستون,مردم جمع میشن و فرصتهای مناسبی برای شعار دادن بوجود میاد. خیابان بیستون پر از ترافیکه و موتورسوارهای بسیجی نمیتونن توش مانور بدن! …باز هم دلیل میخواین؟؟؟؟؟؟
مارس 4, 2011 در 12:41 ب.ظ.
نریمان
دوست عزیز کدام 5 نفر؟ : )
مارس 4, 2011 در 11:49 ق.ظ.
علی
دوستان گرامی، افتخار میکنم که شعله دموکراسی و عدالت خواهی جوانان گیلانی همچنان میدرخشد. من از جوانان قدیمی انقلاب 57 هستم و دقیقن از این راه گذشته ام. شاید بد نباشد گاهن از تجارب قدیمی ها هم صحبتی بشود. با توجه به اینکه جغرافیای شهری رشت تغییرات و دگرگونی عجیب غریبی در آن انجام نگرفته است برایم عچیب است که شما انقدر به مطهری چسبیده اید در سال 57 ما تمامن در محلات مختلف در جنگ و گریز بودیم ما در تختی و صیقلان دوستان در پارک شهر، در آفخرا بعضی ها باقر آباد که بعدن شد قلمرو حزب الهی ها برو بچه های بیستون و سردار و به هر حال نیروی های انتظامی گه گیجه می گرفتند و نمیتوانستند ما را مهار نمایند چون ویژگی رشت جان میدهد برای تظاهرات ایزایی و جنگ وگریز … بهر حال شاد و پیروز باشید من که 27 ساله در هجرت هستم هر چند در هر صورت پیروزی با ماست.
پاسخ
مارس 4, 2011 در 12:48 ب.ظ.
نریمان
ممنون همشهری،
دو مسئله اساسی وجود دارد که ما به مطهری رای داده ایم:
1.شرایط فعلی با شرایط انقلاب 57 فرق دارد و مثلا در رشت، هنوز کسی به دنبال مبارزه مسلحانه نیست و صرفا همه فقط جهت راهپیمایی بی خشونت بیرون می آیند.
2.در این سال ها، مطهری از لحاظ جغرافیایی تغییر چندان نکرده است، اما تبدیل به یکی از مراکز بزرگ خرید شده است و معمولا جمعیت زیادی دارد و همچنین با توجه به مورد 1 به شهرداری نیز نزدیکتر است.
مارس 5, 2011 در 4:00 ق.ظ.
DD
دیدگاه نریمان کاملن درسته.
لطفا آگاهانه یا نا آگاهانه به دنبال تغییر مسیر و به دنبال دو دستگی نباشیم.
مارس 4, 2011 در 12:03 ب.ظ.
ahmad
chera shahrdari nabashe?!
age 20% jamiatam be ma ezafe shan achmazeshoon mikonim!!!
مارس 4, 2011 در 12:33 ب.ظ.
نریمان
احمد جان شهرداری در صورتی که تجعی زیادی شکل بگیره عالی هست، ولی طوری نیست که مثلا بشه در شهرداری قرار گذاشت، مطمئنم در صورتی که تجعات زیاد شود، خود به خود به شهرداری کشیده خواهد شد…
مارس 4, 2011 در 12:05 ب.ظ.
پوررضا
ما اسراری رو مطهری نداشتیم اما شماها تا دو روز پیش کجا بودید؟
بیستون هم محل خوبیه.اما دیگه خیلی دو سه دستگی شد.الن تکلیف چیه؟
من فقط نظرم اینه که مردم رو زابرا نکنید یه فرمول کلی اعلام کنید
زمان مطابق با تهران
مکان:
بیستون یا مطهری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مارس 4, 2011 در 12:29 ب.ظ.
نریمان
من می خواهم به یک نکته اشاره کنم و اون اینه که چرا اکثر کسانی که روی بیشتون و جاهای دیگر به غیر از مطهری اسرار دارند جمله بندی هایشان شبیه به هم هست.
چیزی که عجیبه اینه که در دفعه های قبل، یک مشت بسیجی میومدند اینجا و چرت و پرت می گفتند، خب فکر کرده اید که چه شده از این بسیجی ها خبری نیست و یک دفعه چند دستگی شکل گرفته؟!
حالا اصلا به این دلایل کاری ندارم اما به این نکات در مورد رد کردن بیستون توجه کنید:
1.جمعیت بیستون با مطهری قابل مقایسه نیست
2.انتهای بیستون به منطقه نسبتا خلوتی می رسد
3.همان پاساژ هایی که می فرمایید، مانند تهران محلی برای بازداشت معترضین و تجمع نیرو های سرکوبگر خواهند شد
4.در سبزه میدان هر چند تا که بخواهید دوربین وجود دارد!
5.در صورتی که تجمع موفقی در بیستون شکل بگیرد، یا باید به طرف سبزه میدان هدایت شود و یا به طرف معلم که در هر 2 صورت پایان خواهد یافت
حالا مزایای مطهری را در نظر بگیرید:
1.جمعیت آن بسیار زیاد است
2.از دو طرف به مناطق پر جمعیت راه دارد
3.محل شناخته شده ای برای تظاهرات است
4.در صورتی که جمعیت معترضین زیاد شود، از طریق صیغلان به شهرداری خواهند رسید که مهم ترین نقطه کلیدی و هدف دراز مدت است
5.کوچه های فرعی در مطهری به شدت زیاد است
بله جمعیت اگر از یه حدی بگذرد، این امکان وجود دارد که در جاهای دیگر هم اعتراضات شکل بگیرد، ولی مطمئن باشید با جمعیت چند هزار نفره، اگر تقسیم به گروه هایی چند صد نفره شویم، آمار دستگیری ها به شدت افزایش خواهد یافت و همچنین ممکن است بلکل تجمعی شکل نگیرد.
نکته دیگری که ظاهرا خیلی ها بهش توجه ندارند اینه که فکر می کنند مثلا در لحظه آخر اگر مکان تغییر پیدا کنه، همه مطلع خواهند شد! آخه عزیزان من، بر فرض هم الان مسیر رو تغییر دادید، تکلیف شب نامه هایی که پخش شده اند و شعار های روی دیوار چه خواهد شد؟!!
مارس 5, 2011 در 4:05 ق.ظ.
DD
آره نریمان جان به نظر من هم مسائل یه مقدار مشکوکه. دوستانی که مدتهاست که فعال جنبش هستند و در این وبسایت کامنت گذاری می کنند می دونن که تغییرات به همین سادگی ممکن نیست.
این دوستان جدید یا نا آگاهانه فکر می کنن میشه همینجوری تصمیمات ناگهانی گرفت یا آگاهانه سعی در بر هم زدن اجماع تصمیمات دارند.
مارس 4, 2011 در 12:33 ب.ظ.
بهادر
خطاب به دوستان فیس بوکی:
دوستان من صفحه نظر سنجی وبلاگ جنبش سبز گیلان از شب 10 اسفند داره نظرات رو برای 17 ام بازتاب میده(نظرسنجی ما 20 دقیقه ای نبود-بلکه3 روز ادامه داشت) ضمنا اونا که نظر دادن به گفته شما فقط چند نفر نبودن بلکه 136 نظر در طول 3 روز آمار بسیار بالا…یی و نمیشه سرسری ازش گذشت.مورد آخر اینکه وبلاگ جنبش سبز گیلان از روزهای اول جنبش و از پارسال فعاله و مرجعیه برای گیلانیان و بهتر بود شما(فیس بوک) با اون وبلاگ هماهنگ میشدین نه اونا با شما.
با وجود همه اینا حالا دیگه بهتره اختلافها رو کنار گذاشت.امیدوارم مثل 10ام نشه
مارس 4, 2011 در 12:44 ب.ظ.
نریمان
موافقم. : )
مارس 4, 2011 در 12:35 ب.ظ.
reza
بچه ها من از تهران هستم سلام می فرستم به دلاوران خطه گیلان. پیشنهاد من انتخاب شلوغ ترین مکان هاست هدف ریختن سیل جمعیت است به خیابان نه جنگ پارتیزانی.هرچند با سکوت باشد.نیروهای دیکتاتور با دیدن انبوه مردم بیشتر می ترسند تا اینکه عده کمتری جوان شعار تندتر بدهند و فرار کنند.منظورم اینه که با هزینه کمتر نتایج بیشتری می گیریم کافی است چند بار با آرامش به خیابان ها بیاییم و با سمبل های مختلف به همدیگه علامت بدیم مثل علامت پیروزی . دیکتاتورها دوست دارن مارو به سمت خشونت بکشن وبهره برداری کنن. باید فکر کنیم تلویزیون چرا از آن همه تصاویر فقط چند صحنه آتش سوزی رو به تصویر میکشه. میخاد به مردم بگه اینا اوباش هستن و مزاحم زندگی مردم و بدنبال آن همه را از دم تیغ بگذرونه. هوشیار باشیم و آگاه مثل بعضی فوتبالیستا هیجانی بازی نکنیم.موفق باشید
مارس 4, 2011 در 12:42 ب.ظ.
نریمان
موافقم.
مارس 4, 2011 در 12:35 ب.ظ.
نریمان
یک نکته ای که به نظرم جالب اومده اینه که تمام مخالفان مطهری در یک بازه 10 دقیقه ای کامنت گذاشته اند!
خیلی سخته بشه توی محیط اینترنت اون هم در همچین شرایطی به کسی اعتماد کرد، دوستان هوشیار باشید…
مارس 4, 2011 در 12:36 ب.ظ.
شیما
اه.من که به همه گفتم مطهری
مارس 4, 2011 در 12:38 ب.ظ.
نریمان
شیما جان کسی هم نگفته که مظهری نیست، دوستان صرفا دارند پیشنهاد می دهند.
مسلما تجمع 17 اسفند در مطهری خواهد بود : )
مارس 4, 2011 در 12:45 ب.ظ.
آگاه
خیابان مطهری بدلیل تمرکز بیش از هشت مسجد و پایگاه مقاومت از میدان صیقلان تا چهارراه میکاییل محل مناسبی برای تجمع نیست.
ساماندهی مزدوران در این نقاط و انتقال راحت دستگیر شدگان به داخل این مساجدراحت تر است. بهتر است مکانهای دیگری هم مورد بررسی قرار گیرند
مارس 4, 2011 در 12:46 ب.ظ.
پوررضا
من به نریمان جان حق میدم که مشکوک باشه به این قضیه.
در تکمیل صحبتهای نرینا برای اینکه باید به کسانی که بیستون رو مطرح کردن بر نخوره بگم: منظور ما این نیست که شما بسیجی یا ساندیس خور و.. هستید که قصدتون انحراف کشیدن تجمعات ما بوده اما یک عده کمی که اولین بار این مسئله رو با دلایل نچندان منطقی(همونایی که نریمان بهشون اشاره کرد) مطرح کرده به احتمال زیاد قصد ایجاد دودستگی و جو دادن به فیس بوک بوده که اونجا رو از مسیر مورد تایید این وبلاگ دور کنه و متاسفانه باید ازعان کنیم که تا حدودی موفق هم بوده.
متاسفانه کسانی که تو فییس بوک بودن گویا خبر از مردم کوچه و بازار ندارن که حتی بعضیشون از شنیدن خ بیستون بشدت تعجب میکنن و فبول نمیکنن و کاملا مشهود که مطهری برای همه(بیشتر مردم کوچه و بازار) جا افتاده.
بهرحال بیایید چند دستگی ها رو کنار بذاریم و همه ساعت 5 در مطهری باشیم.
مارس 4, 2011 در 12:48 ب.ظ.
پوررضا
نرینا=نریمان
شرمنده نریمان جان
مارس 4, 2011 در 12:54 ب.ظ.
نریمان
دشمنت شرمنده، ایشاالله یه روزی برسه که بتونیم همه با نام هایی واضعیمون فعالیت کنیم : )
پی نوشت: دیشب داشتم به این فکر می کردم که پس از پیروزی جنبش، نامم رو تو شناسنامه به نریمان تغییر بدهم :دی
مارس 4, 2011 در 12:53 ب.ظ.
نریمان
دوستان بیایید همه با هم به جای صحبت های بیهوده، تجمعات آتی رو تبلیغ کنیم،
میریار جان بالاخره نگفتی لوگوی تبلیغلتی رو من بسازیم یا خودت زحمتش رو می کشی؟
همه با هم، 17 اسفند از خیابان مطهری پیش به سوی پیروزی قدم خواهیم زد…
مارس 4, 2011 در 12:54 ب.ظ.
سعید
الان داشتم به این فکر میکردم اتقلاب تا آزادی چند تا پایگاه بسیج وجود داره ؟؟؟؟
آیا مردم تهران هیچوقت مسیرشون رو عوض کردن ؟؟
مارس 4, 2011 در 12:56 ب.ظ.
نریمان
اون دوستانی که میگن بسیجی ها مسجد رو پایگاه خود می کنند بدونند که برای بسیجی ها فرقی نداره،
اون ها از مسجد گرفته تا مدرسه و پاساژ و مغزه و غیره رو در صورت نیاز تبدیل به محل استقرار می کنند…
مارس 4, 2011 در 12:59 ب.ظ.
حاتم
در یک کلام باید بگم:
ا فیس بوکه امره دیریید امی جنبشه دورون…
من که ده حال نرم.
دهم ایم مطهری خبری بو که اسم.نو بو شم به خانه
مارس 4, 2011 در 1:00 ب.ظ.
سعید
بیستون بدترین و بی هدف ترین جای ممکنه …
براداران سازمان یافته ما دو مکان بیشتر نداریم ، یا مطهری یا شهرداری
که فعلا قراره از راه مطهری به شهرداری برسیم به امید خدا
مارس 4, 2011 در 1:03 ب.ظ.
میثم
مگه میشه یه جا تجمع باشه و بسیجا نیان؟
مسجد کدومه؟
اینا بیستون هم برین میان تو پایگاه بانکها و از همه بدتر هدایت مردم به سمت سبزه میدونه
مارس 4, 2011 در 1:21 ب.ظ.
jsrasht
میر یار اگه میشد یه محدوده تو مطهری مشخص کنی که ملت سردرگم نشن.مثلا اگه بگی حول و حوش مطهری خوبه.مطهری خیلی گندس.تشکیل هسته اینطوری سخت میشه.
لطفا یه جا برای وایستادن ملت مشخص کنی.
مارس 4, 2011 در 1:52 ب.ظ.
نریمان
اگر یک مکان مشخص در مطهری اعلام شود همه در آنجا تدارک خواهند دید و در صورتی که در آنجا تجمعی شکل نگیرد، در جاهای دیگر مطهری هم شکل نخواهد گرفت.
اما اگر تجربه 25 ام رو تکرار کنیم و کم کم به دسته ای بزرگتر اضافه بشیم، در نهایت یک تجمع واحد شکل خواهد گرفت.
دوستان به فکر شب نامه هستید که؟!
دیوار نویسی چطور؟!
راستی پیشنهاد می کنم که مکان 4 شنبه سوری هم از همین الان مشخص گردد تا در هنگام تظاهرات 17 ام، اون مکان رو هم تبلیغ کنیم.
مارس 4, 2011 در 2:14 ب.ظ.
Green Rasht
«»نــــریــــمــــان عزیز»»! من یه سوال فنی از شما داشتم. شما چطور در عرض چند دقیقه کوتاه اون همه متن رو نوشتی و گفتی که با سعید موافقی و ادامه حرفش رو زدی؟! منظورم اینه که شما کی اومدی توی این صفحه، کی اومدی پایین کامنت منو که به اون بلندی و طولانی بود خوندی، کی کامنت سعید رو خوندی، کی نتیجه گیری کردی و اون همه مطلب نوشتی؟! احیانا شما دو تا یکی نیستین؟!!؟!؟!؟!؟!؟! آقا با همون یه دونه اسم مینوشتی ما قبول میکردیم! هر چند میدونم شما هون نویسنده این بلاگی و بلافاصله با دیدن این کامنت پاکش میکنی!
مارس 4, 2011 در 2:16 ب.ظ.
Green Rasht
دوستان عزیز، معمولا توی سراسر دنیا مردم شبکه های اجتماعی رو به عنوان محلی برای رد و بدل کردن اطلاعات انتخاب میکنن. مهم هم نیست که ادمین صفحه ای که مردم یه شهر توی اون به تبادل نظر میپردازن برای تجمع و این چیزا چه کسی باشه، چون قطعا نظر شخصی… اون اصلا مهم نیست (البته با عرض معذرت از ادمین این پیج). این نظر و خرد جمعیه که مهمه. ادمین این صفحه هم فقط به عنوان یه فرد از این گروه شناخته میشه و هیچ برتری نسبت به سایرین نداره و خودشم جز این گروهه. بنابراین با جمع بندی نظرات گروه،اون فقط نتیجه رو اطلاع میده. اگه قرار باشه منابع اینترنتی ما توی رشت بخوان با هم درگیر بشن، اون وقت دیگه احتیاجی به نیروهای امنیتی و لباس شخصی نیست! چون سه شنبه پیش دیدیم که مردم فقط و واقعا فقط برای خرید عید اومده بودن مطهری! اون خبر بازداشتا رو کی به کلمه و جرس داد من نمیدونم، اما من که حتی یه دونه پلیس و لباس شخصی هم ندیدم که بخواد با کسی درگیر بشه! راستشو بگم اصلا پلیس ندیدم! لباس شخصی بسیجم که یه عده کمی بودن! الان هم اگه بازم بخواد قرار روی مطهری باشه، نه خودم میام، نه اجازه میدم هیچکدوم از دوستام بیان. چون هیچ کس روی بازی باخته شرط بندی نمیکنه. 796نفر اعضای پیج فیسبوک هی میگفتن که باید تجمع توی 2 یا 3 جا باشه، چند روز روش بحث و تبادل نظر و نتیجه گیری میکنن، اون وقت یهو میان میبینن که «محل تجمع بعدی مردم گیلان: خیابان مطهری»!!!!!!!! احتمالا ادمین این پیج یا نویسنده های وبلاگای مربوطه دیکتاتوربازی در نمیارن؟؟؟!!! اگه قرار بر این بمونه که تجمع 17م هم توی مطهری باشه، نه تنها من و بچه ها روز 17م نمیایم، بلکه چهارشنبه سوری هم نمیایم. حالا چهارشنبه سوری هر جایی که میخواد تجمع باشه! اگه قرار رو روی همون مطهری بذارین و به نظر جمع اهمیتی ندین و با این کارتون باعث تفرقه بشین من و بچه ها هر دو تا سه شنبه آینده رو خونه میشینیم و فقط اخبار تجمعات تهران و شهرستانای دیگه رو دنبال میکنیم! چون اونا متحدن و ضمنا به نظر جمع احترام میذارن! همین و بس!
مارس 4, 2011 در 2:21 ب.ظ.
بهار
فقط خیابان مطهری….
مارس 4, 2011 در 2:36 ب.ظ.
مرتضی
یا حیدر.
خداوند متعال شما رو گمراه کرد.چرا که خدا با ماست و ما با ولایت.
شما را چه به استراتژی!
ما در بیستون منتظر بچه سوسول هاییم
مارس 4, 2011 در 10:25 ب.ظ.
نریمان
خدا ما رو گمراه کرد؟!!
پس تو بی خود می کنی که می خوای با خدا مقابله کنی!!!
اینا بلکل تعطیلاتن…
مارس 4, 2011 در 2:46 ب.ظ.
bahmanrasht
سلام
من از طرف آدمین پیج فیسبوک 25 بهمن رشت پیغام میزارم:
میخوام با ماسئول این وبلاگ صحبت کنم
لطفا یه راهی رو اعلام کنید که بتونیم حرف بزنیم
منتظرم
با سپاس
مارس 4, 2011 در 3:02 ب.ظ.
رضا
به نظر من در دو نقطه تجمع بشه خیلی بهتره
مطهری خوبه ولی به نظرم خیابان بیستون از سبزه میدان تا سه راه معلم هم یک گزینه خیلی خوبه هم واسیه امنیت بچه ها و هم اینکه قدرت مانور تو این منطقه زیاده هم اینکه بچه های غرب رشت مثا استقامت و رازی و علی آباد راحتتر میتونن بیان اونجا
مارس 4, 2011 در 3:13 ب.ظ.
مهدی
من هم با بیستون موافقم
بیستون بخاطر موقعیت مکانیش و عدم وجود مساجد و پایگاههای بسیج خیلی عالیه و اگه جمعیت به بالای 3-4 هزار نفر رسید و تجمع شکل گرفت. میشه راحت حرکت کرد به طرف علم الهدی و شهرداری
در مورد خیابان مطهری موافق نیستم چون بیشتر لباس شخصیهای مناطق پل عراق( مقر سپاه). مسجد سوخته تکیه و بادی الله . مسجد خمیران زاهدان. دانشسرا و ساغریسازان و خواهر امام و کلا بافت سنتی – مذهبی رشت به صورت گسترده ای میان مطهری رو قرق میکنن و امنیت بچه ها رو به خطر میندازن
بیشتر بسیجیهای این مناطق رو در روزهای گذشته تو مطهری دیدم و جالبه که از مسجد بادی الله و سوخته تکیه هم واسیه تجدید نیرو و کنترل بحران استفاده میکنن
ضمنا ساعات شروع شعار دادن ها هم از 6 بعدظهر به بعد باشه خیلی بهتره چون تمرکز جمعیت تو این مناطق بالاست و همراهی میکنن
مارس 5, 2011 در 4:24 ق.ظ.
DD
مهدی جان ، GreenRaht و تمامی دوستانی که پیشنهادتون مسیر های دیگه ست. ما یک جنبش هستیم. روش اعتراضمون تجمعات سکوته. ای روش نیازمند تعداد زیادی از افراده و با وجود نیرو های بسیار زیاد سرکوب گر ما نمی تونیم مسیر های چندگانه یا مسیر های متغیر انتخاب کنیم. بحث ما اصرار بر مطهری بخاطر قشنگیش نیست. من خودم برای رسیدن به مطهری دو کورس ماشین می شینم. خیابان مطهری انتخاب شده زیرا همه اونجا رو برای تجمعات اعتراضی می شناسن. از 25 بهمن که اولین تجمعات شروع شد اونجا قلب تپنده ی جنبش تو گیلان بود. الان اگه جای خیلی بهتری هم داشته باشیم مدت زیادی طول می کشه تا جا بیافته. تو این مدت نیرو های سرکوبگر اونجای جدید رو هم از لحاظ استراتژیک شناسایی و تحت کنترل خودشون در میارن. پس ازتون خواهش می کنم جای دیگه ای رو پیشنهاد نکنید.
مارس 4, 2011 در 3:19 ب.ظ.
رشتی باتعصب
هم تو بیستون و هم توی مطهری قرار بزاریم
مطهری واسیه بچه های شرق و جنوب رشت
بیستون واسیه بچه های غرب رشت
مارس 4, 2011 در 3:30 ب.ظ.
آبیته
آقا من که تا حالا دوبار تو درگیریها شرکت کردم
هر دوبار هم رفتم تهران
هر وقت منبعی که دارم بهم میگه که دارن لاشخورای بسیج رو از رشت گله ای میفرستن واسیه سرکوب مردم تهران . با 4 تا از بچه ها هماهنگ میکنیم و اونجا از خجالت اینا در میام
هنوز خیلی مونده که چهارتا گرزک بتونن حریف بچه های ایران بشن
به خاک میزنیمتون انگلهای ولایت
انشالله
مارس 4, 2011 در 3:37 ب.ظ.
پوررضا
رشت سروتهش چقده که بخوایم دو جا باشیم؟
من با یک مکان موافقم.حالا یا بیستون یا مطهری.اما این مکان دیگه هرگز نباید تغییر بکنه تا برای مردم جا بیوفته.
از نظر من بیستون یا مطهری فرق چندانی نداره.مساله جا افتادنه که خیلی مهمه.مخصوصا برای کسانی که دسترسی به نت ندارند.
مارس 4, 2011 در 4:12 ب.ظ.
Green Rasht
درسته. جا افتادن برای مردم خوبه. اما واقعا دلایل زیادی برای عدم تجمع توی مطهری هست. مهمترینشم که بچه ها بهش اشاره کردن همین وجود چندین پایگاه بسیج و مقر سپاه و… اطراف و داخل مطهری هست. از اینور اونور مطهری انقدر پایگاه بسیج هست که سرکوبگرا میتونن هر نیم ساعت به نیم ساعت نوبتی برن داخل پایگاها و برای تجدید قواشون ساندیس بزنن تو رگ و دوباره بیان واسه سرکوب!
بیستون، چهارراه گلسار، منظریه و… جاهای مناسبی برای ائتلاف بچه ها هستن. امیدوارم هر چه زودتر به یه نتیجه خوب برسیم.
مارس 4, 2011 در 4:13 ب.ظ.
میریار
با سلام خدمت خدمت همگی
واقعیت این هست که بیستون و مطهری فرق چندانی ندارند و همونطور که جناب پوررضا فرمودند باید یک تصمیم واحد گرفته بشه و مکان انتخاب شده همیشه ثابت بمونه
از مدیر صفحه 25 بهمن رشت هم تشکر میکنم
شما می توانید با ایمیل رسمی همین وبلاگ یعنیjsguilan2@gmail.com با بنده در ارتباط باشید
لطفا با یک جی میل با ما ارتباط برقرار کنید (ایمیل یاهو جواب داده نمیشه)
از پوررضا و نریمان و DD و دیگر دوستان فعال هم میخوام که اگر این کامنت رو میخونن با ما ارتباط بر قرار کنن
در ضمن به اونهایی هم که نظرات تکراری و با اسامی مختلف میدن باید بگم که شما براحتی توسط سیستم ورد پرس قابل شناسایی هستید و بنده کامنت شما رو به اسپم خواهم فرستاد،بنابراین خودتون رو خسته نکنید
به عنوان مثال برادر بسیجی و وبلاگ نویسی که اینجا بسیار فعالیت داره بعد از کلی فحش و بد بیراه که به اسپم رفته بود زیر کامنت ها نوشته بود که :
«خیلی از دوروبری های من دیگه نمیخوان بیان.یه عده ترسیدن،یه عده میگن این راه نتیجه نمیده،یه عده از کار رو دانشگاشون نمیزنن،به هر حال…من فکر کنم این هفته باید تنها بیام…هم میخام بیام هم میترسم…شما پیشنهادتون چی؟»
مارس 4, 2011 در 9:49 ب.ظ.
نریمان
من تا حالا سعی کردم که ایمیل نفرستم چون به عنوان سند محسوب می شود، ولی خب اگر شما مایلید از این به بعد همین کار رو می کنم.
ولی به نظرم ترجیحا کامنت بهتر هست چون همه می تونند اونو مشاهده کنند.
رساتی نظرت رو در مورد لوگو تبلیغاتی نگفتی؟
مارس 4, 2011 در 4:14 ب.ظ.
میریار
در ضمن بنده نریمان نیستم !
مارس 4, 2011 در 4:18 ب.ظ.
گیله مرد
من با مطهری مخالف بودم و هستم ولی به نظر جمع و ادمین احترام میزارم و این سه شنبه منسجمتر از روزهای قبل حضورم رو به رخ دیکتاتور میکشم
یا حسین میر حسین
مارس 4, 2011 در 4:39 ب.ظ.
بهار
دمت گرم..
اینو باید به کسایی بگیم که می خوان تفرقه بندازن…
همه با هم پیش به سوی مطهری
مارس 4, 2011 در 4:44 ب.ظ.
میریار
دوستان زیادی در پست قبلی نظر داده بودند و مطهری رو انتخاب کرده بودند ، بنا به نظر جمع این مکان انتخاب شد
حصن بیستون در نزدیکی به علم الهدا و شهرداری هست
اما در تعداد مسجد و پایگاه خیلی فرق نمیکنه ، فقط بین شهرداری و سبزه میدان 2 کلانتری وجود داره و سه مسجد در اطراف میدان +مراکز دولتی زیاد
من پیشنهاد میکنم برای اینکه نظرات واقعی تری داشته باشیم فعالان و صاحب نظران عزیز پیشنهادات شون رو ایمیل کنند
باید تا امشب تصمیم نهایی گرفته بشه
فراموش نکنید مهمترین دلیل دوستان برای مطهری جا افتادن اون برای بدنه جامعه هست …
مارس 4, 2011 در 10:22 ب.ظ.
نریمان
میریار جان فراموش نکن که کلی اعلامیه برای مطهری توسط همه پخش شده است…
مارس 4, 2011 در 5:51 ب.ظ.
علیرضا
من از شرق گیلان روزا واسه کار میام و شب ها میرم
برای من مطهری خیلی نزدیکتر و خوبه
امثال ماها اونورا رو خوب نمیشناسیم
به نظر من همون مطهری
اینم بگم که خیلیا مثل منن
مارس 4, 2011 در 6:54 ب.ظ.
بابک
ممنون از زحمات همه
سه شنبه مطهری می بینمتون
مارس 4, 2011 در 8:59 ب.ظ.
پوررضا
شاید بیستون هم گزینه خوبی باشه.اما این سه شنبه بهتره دیگه همون مطهری رو در نظر داشته باشیم.چون وقت تنگ است.برای چهارشنبه سوری هماهنگ تر عمل میکنیم ان شا ال…
مارس 4, 2011 در 9:35 ب.ظ.
نریمان
من نریمان اصلی هستم، امروز از 2 به بعد خونه نبودم،
نمی دونم نظری که بعد از ساعت دو به اسمم من داده شده چه کسی هست.
مارس 4, 2011 در 9:36 ب.ظ.
نریمان
اشتباه کردم دوستان،
آخه Green Rasht رشت سوالی کرده بودند، گمان کردم نریمان دیگری نظر داده است : )
مارس 4, 2011 در 9:38 ب.ظ.
نریمان
جواب به Green Rasht عزیز،
خیر من 1 نفر هستم، اون لحظه دیدم بچه ها دارند مدام نظر میدهند، هی صفحه رو رفلش می کردم تا جواب دوستان رو بدهم.
اگر شک دارید می تونید به میریار عزیز بگید تا آیپی منو بررسی کنه : )
مارس 4, 2011 در 9:45 ب.ظ.
نریمان
دلایل رد بیستون:
1.انتهایش به یک منطقه خلوت می رسد.
2.جمعیتش از مطهری کمتر است.
3.به واسطه علم الهی و سبزه میدان باید به شهرداری رسید.
4.مطهری به خیلی از نقاط شهر نزدیک هست.
5.از نظر پاسگاه و مسجد تغریبا با مطهری برابر هست.
6.کوچه های فرعی کمتری نسبت به مطهری دارد.
7.پاساژ ها بر خلاف گفته دوستان، محلی برای تجمع سرکوب گران خواهد شد.
مارس 4, 2011 در 9:52 ب.ظ.
پوررضا
نریمان از همراهان قدیمی اینجاست.این وصله ها بهش نمیچسبه.
امن ته ره اطمینان کامل داریم نریمان جان
مارس 4, 2011 در 9:58 ب.ظ.
نریمان
پوررضا عزیز من مشکلی ندارم که کسی به من شک داشته باشد، اتفاقا خوشحال می شوم که هم شهری هایم نهایت احتیاط رو داشته باشند : )
مارس 4, 2011 در 10:11 ب.ظ.
نریمان
دلایل رد گلسار:
1.تغریبا در گوشه شهر قرار دارد
2.عوام را در بر نمی گیرد
3.خیلی ها با مسیر هایش آشنایی ندارند
4.جمعیتش نسبت به مرکز شهر کمتر هست
مارس 4, 2011 در 10:15 ب.ظ.
نریمان
دلایل رد منظره:
1.نسیتا خلوت هست
2.پایگاه های بسیج فراوانی در آن منطقه قرار دارد
3.اگر خوب بود که از همان اول همه همانجا جمع می شدند! (همانطوری که در ابتدا هم می شدند!)
4.عوام را در بر نمی گیرد
5.به مراکز اصلی شهر نزدیک نیست
6.سر و تهش رو ببندند تغریبا میشه گفت راه فراری وجود ندارد
یک خاطره از منظریه: اگر یادتون باشه در 22 خرداد امسال همه در سر منظریه و جلو دانشگاه جمع شدیم، بعد که لباس شخصی ها شروع به فیلم برداری کردند به طرف داخل منظریه حرکت کردیم اما بنا به خرد جمعی برگشتیم و در همان موقع به طرف مطهری رفتیم و در مطهری تجمع داشتیم و اینطوری شد که تجمعات در مطهری استارت خورد.
مارس 4, 2011 در 10:20 ب.ظ.
نریمان
مزایای مطهری:
1.با توجه به تظاهرات 25 بهمن و 1 و 10 اسفند خیلی از مردم که به اینترنت دسترسی ندارند، با خبر شده اند که در این مکان تظاهرات شکل گرفته، پس احتمالا برای تظاهرات بعدی به آنجا خواهند آمد.
2.ابتدای مطهری به 4 راه میکائیل می خورد و از نظر در رو بودن بسیار مناسب هست.
3.کوچه و پس کوچه های زیادی دارد.
4.در انتهای مطهری و در فلکه سیقلان به راحتی می توان با چند صد متر راهپیمایی به شهرداری رسید و فکر می کنم همه موافق باشند که شهرداری نقطه کلیدی هست.
5.مطهری جمعیت بسیار زیادی دارد و با توجه به ایام عید جمعیت آن چندین برابر شده است.
مارس 4, 2011 در 10:27 ب.ظ.
سبز
سلام من با تجمعات پراکنده موافق ترم به چند دلیل:
1. اول اینکه ما باید قبول کنیم که بیشتر از یه حدی نمیتونیم نیرو برای تجمع متمرکز جمع کنیم که تجربه 1 اسفند و 10 اسفند به ما میگه که این تعداد هم نمیتونن به راحتی اظهار وجود کنن و شعار بدن یا فیلم و عکس از تجمع تهیه کنن و همچنین هزینه بالایی هم میدیم که چند صد نفر رو حتی بی جهت دستگیر کردن.
2. پیش بینی نیروهای سرکوبگر و تجمع کامل اونها به طوری که در سراسر خ مطهری من روز 1 اسفند در هر 2-3 متر لباس شخصی هارو میدیدم که در بین مردم و برای جلوگیری از هرگونه عملی ایساتده بودن.
3.اگر محلهای مختلفی رو اعلام کنیم نیروهای اونها مجبور به پخش شدن میشن و تمرکز سرکوب از دستشون خارج میشه.
4.مطهری محلی تجاری است که روزهای اعتراض مغازه های اونو میبندن پس موقع فرار از دست ماموران امکان پناه بردن به یک مکان امن وجود ندارد.
5.تشکیل دسته جات 20 تا 30نفره حلقه های اولیه اعتراض در جاهای مختلف شهر و به تبع اون پیوستن مردم به اونها و افزایش جمعیت در این مکانها را همراه با اعلام حضور و دادن شعار را شامل می شود.
5.ضمنا من خودم تهرانیم و به دلایلی چند سالیه که تورشت زندگی میکنم هم تو تجمعات بزرگ و کوچیک تهران بودم و هم تو تجمعات رشت…در اعتراضات چند هفته اخیر تهران هم تمرکزی وجود نداشت درسته که مردم به سمت محلی مشخص حرکت کردند اما اکثر تجمعات خوب در خیابانهای فرعی ایجاد شد چون در هر خیابان فرعی تعداد معدودی سرکوبگر حضور داشت و امکان افزایش اون هم براشون امکان پذیر نبود.
6.دوستانی که میگن مطهری به علت حضور گذشته ما در ائنجا بهتره:عده ای از مردم که از مسیرهای جدید خبر نداشته بان هم میرن اونجا و این هم عیبی نداره چون نیروهای نظامی بنا به تجربه گذشته سعی در تسخیر دوبارهد خیابان رو خواهند کرد که این به مسیرهای دیگر کمک میکنه.
مارس 4, 2011 در 11:05 ب.ظ.
sabzak
اتفاقا این جوری بیشتر تلفات میدیم به نظرم.بابا بسته دیگه!اگه به مسیر جدیدی فکر می کنید بذاریدش واسه چهار شنبه سوری! اگه دلتون واسه این جنبش میسوزه این قدر تفرقه نندازید تو رو خدا.
مارس 4, 2011 در 11:12 ب.ظ.
میریار
دوستان بهتره تمام تمرکز خودمون رو روی “اطلاع رسانی” و تبادل نظردرباره اون بگذاریم تا بحث های انحرافی …
مهم ترین وظیفه ما در حال حاضر آگاهی بخشی به بدنه جامعه هست و افرادی که دسترسی به اینترنت و ماهواره ندارند …
در مورد مکان هم ما هیچ تعصبی روی مکان خاصی نداریم ،و با توجه به اطلاع رسانی هایی که در خارج از اینترنت انجام شده ،در حال حاضر تغییر اون امکان نداره
به امید خدا در آینده با همفکری بیشتر مکان بهتری رو اعلام میکنیم
از همینجا از دوستان ناشناخته مون در فیس بوک 25 بهمن رشت که زحمت زیادی میکشند هم تشکر میکنیم
مارس 5, 2011 در 1:32 ق.ظ.
نریمان
خیر ما تعصبی نداریم اما مثلا شاید یه عده بگن که بریم دروازه لاکان تظاهرات کنیم! باید بر اساس منطق مکان رو انتخواب کرد…
مارس 4, 2011 در 11:18 ب.ظ.
میریار
نریمان نیکی و پرسش ؟ شما لوگو رو درست کنید و به ما برسونید
مارس 5, 2011 در 1:15 ق.ظ.
محسن
نريمان منم با تو موافقم – با مطهري – به خاطر همون دلايلي كه گفتي وقتي كه چند جا مشخص ميشه چند دستگي ايجاد ميشه بهتره كه همه مون تو مطهري باشيم , شناخته شده تر هست تعداد زياد ميشه , ميشه با پخش شبنامه اطلاع رساني رو به خارج از نت هم ببريم من حتما اين كار رو فردا انجام ميدم
مارس 5, 2011 در 1:17 ق.ظ.
محسن
ميريار جريان لوگو چيه ؟ من مي تونم درست كنم البته با اجازه نريمان
نريمان اگه ايده ات رو بهم بدي مي تونم درست كنم
مارس 5, 2011 در 1:27 ق.ظ.
نریمان
ایده ای وجود نداره، در واقع ما می خواهیم برای هر یک از مناسبت های گیلان، یک لوگو بسازیم تا اون رو همه در وبلاگ هاشون قرار بدهند و تبلیغات بیشتر شود.
البته لوگو این سه شنبه رو من ساختم، لوگوهای بعدی رو شما هم می تونید زحمتش رو بکشید.
راستی میریار جان من کد رو در نظر قبلی گذاشتم نمی دونم چرا نشون نمی ده، الان توی یه فایل متنی ذخیره می کنم و آپلود می کنم.
مارس 5, 2011 در 3:37 ب.ظ.
محسن
نريمان جان اگه لطف كني لوگو رو برا من هم بفرستي كه ببينم تو چه سبكي بايد درست كنم ,بعد از اينكه درست كردم
كردم برا كي بفرستم يا كجا بذارم ؟مناسبت بعدي منظورت چهارشنبه سوريه ديگه ؟سه شنبه سوم؟
مارس 5, 2011 در 1:30 ق.ظ.
نریمان
میریار جان 2 بار کد رو به دو شکل فرستادم اما هر دو تاش میگه که باید دیدگاه تایید بشه،
شما لطف کن فردا از پنل مدیریت کد رو از قسمت نظرات بردار و پخش کن.
مارس 5, 2011 در 1:32 ب.ظ.
ali
بياييم کالاهای چينی را تحریم کنيم
مارس 5, 2011 در 1:34 ب.ظ.
ali
بِياِِييم تا حکومت چين از این حکومت آدمخوار حمايت می کند مانند انقلابهای بزرگ کالاهای چينی را تحريم کنيم
مارس 5, 2011 در 1:36 ب.ظ.
ali
دوستان فيس بوکي اعلام همه جانبه تحريم کالاهای چينی
مارس 5, 2011 در 1:37 ب.ظ.
ali
چشممان روشن سبزه چينی و شيرِينی چينی را هم محمود شصت تيروارد کرد
تحرِيم همه جانبه
مارس 5, 2011 در 3:00 ب.ظ.
پوررضا
اگر بدانید و بدانیم که شعار نویسی بر دیوارهای شهر چه تاثیر عظیمی در متحد کردن مردم و ایجاد روحیه برای جنبش دارد یک لحظه از آن غفلت نمی کنیم و اگر بدانید و بدانیم که چگونه رژیم کودتایی را خرد خواهد کرد چه از لحاظ روحی و چه از بابت ریزش نیروهای سرکوبگر ذره ای تردید در انجام این کار در دلمون راه نمی دهیم . این شیوه مبارزه حلقه ی گمشده ی مبارزات جنبش سبز است که اگر به صورت گسترده اجرا بشه بی نهایت اثر گذاره
مارس 5, 2011 در 3:47 ب.ظ.
محسن
من هم با نظر پوررضا موافقم واقعا تاثير داره مخصوصا برا كسايي كه دسترسي به نت ندارن البته به نظر من بهترين جا خود يوني, از طرفي بايد توي نت هم بذاريمش چه تو وبلاگا چه تو سايتا يا فيس , بايد هر بار كه شعاري مينويسيم حتما اون رو اطلاع رسوني كنيم
مارس 5, 2011 در 9:25 ب.ظ.
Green Rasht
با عرض معذرت از نریمان عزیز، و با درود به بچه های وبلاگ…
حالا که اینقدر اصرار هستش که اکثریت روی مطهری به اجماع رسیده، چشم. منم به نظر اکثریت احترام میذارم تا دودستگی به وجود نیاد. بالاخره هر چی باشه ما واسه این تظاهرات میکنیم که به نظر جمع و اکثریت احترام گذاشته بشه!
مارس 5, 2011 در 10:39 ب.ظ.
نریمان
ممنون دوست عزیز، مهم اینه که همه با هم بتونیم به نتایجی برسیم که بتونیم تاثیر گذار تر باشیم : )
مارس 5, 2011 در 9:27 ب.ظ.
Green Rasht
«موسوی آزاد نشه، ایران قیامت میشه…»
به امید فردایی بهتر، قرار اصلی ما، چهارشنبه سوری! این سه شنبه، تمرینی برای شب چهارشنبه آخر سال!! که در واقع شب چهارشنبه سوری! البته نمیدونم چه جور تمرینی میشه، ولی خب به هر حال امیدوارم ضایع نشیم! قرار ما، مطهری، ساعت 5
مارس 6, 2011 در 6:59 ق.ظ.
متین
بچه های رشت مراقب نفوذی هاتون باشید…اینا هیچی نیستن جز یه عده بسیجی که بهشون گفته شده برید توی فضای مجازی نقشتونو ایفا کنید…دو روز مونده به سه شنبه و رشت هم چنتا خیابون اصلی بیشتر نداره.مطمئن باشید تشکیک در محل راهپیمایی هیچ هدفی به جز تفرقه اندازی (اونم به شیوه ی ابلهانه ی بچه بسیجی ها) نداره..
یه رفیق از گیلان ساکن تهران
مارس 6, 2011 در 7:06 ق.ظ.
متین
لطفا نظرات را از بالا تا پایین بخونید تا ببینید چقدر ناشیانه نظرات برخی از این چماقدارای مجازی(!!) تغییر کرده…برخی اول موافقن و کمی تشکیک دارن ولی بعد که بچه ها مقاومت می کنن موضعشون تندتر میشه تا میرسن به اینکه «من که اصلا نمی یام و دیگران را هم نمی ذترم بیان»…بعضی ها هم که از ابتدا موافق تجمعن و بسیجی ها رو مزدور خطاب می کنن ولی آخر کامنتا کارشون میرسه به فحش به مبارزین گیلانی عزیز…
گیلان همیشه در مبارزه علیه ظلم حرفی برای گفتن داشته…در این لحظه تاریخی نوبت نسل ما ست
مارس 6, 2011 در 10:39 ق.ظ.
Green Rasht
متین عزیز؟! منظور شما به کی هست؟! اون کسی که گفت اگه مطهری باشه نمیاد و نمیذاره دوستاش بیان من بودم، اما اون کسی که فحش داد من نبودم!!!! بهتره کامنت دهنده ها رو با هم مخلوط نکنی!
ضمنا من دیروز گفتم که به خاطر جمع با مطهری موافقم! اختلاف نظر بچه های فیسبوک با این وبلاگم فقط یکی دو روز طول کشید! منظورتون از تشکیک و این حرفا چیه اون وقت؟!
مارس 6, 2011 در 10:57 ق.ظ.
Green Rasht
شعارایی برای همراه کردن دیگران با خودمون هم خیلی مفید میتونه باشه، البته شعارایی درباره «گرانی» و «بیکاری جوونا» و امثال اینا که اون دسته از میانسال هایی رو که جزو جمع خاموش هستن رو هم به جمع خودمون بکشونیم. دوستان لطفا هر شعار با وزن و قافیه ای درباره این موضوعات به ذهنشون رسید سریعتر مطرح کنن
مارس 6, 2011 در 1:45 ب.ظ.
نریمان
بله در این مورد کاملا موافقم، به نظر من شعار ها باید اوضای ضعیف اقتصادی را هم در بر بگیرند.
مارس 6, 2011 در 3:40 ب.ظ.
گیلان دخت
خوشحالم . میام . موفق می شیم پوز بسیجی ها رو به خاک بمالیم. بیشتر از 25 بهمن بیشتر از 1 اسفند . ما پیروزیم.
مارس 6, 2011 در 5:16 ب.ظ.
Green Rasht
دوستانی که شعارایی برای تحت تاثیر قرار دادن نیروهای امنیتی که هنوز به اجبار برای سرکوب مردم حاضر میشن مدنظر دارن لطفا هر چه سریعتر بگن که تا سه شنبه جا بیفته و بشه برای این روز استفاده کرد. توجه داشته باشین که معمولا اطراف چهارراه و همچنین حاجی آباد رو دست نیروهای پلیس و ماشین های پلیس میسپارن که این نیروها تمایل آنچنانی به سرکوب مردم ندارن و بالاجبار در محل حاضر شدن. برای همراه کردن و تحت تاثیر قرار دادن اونها شعارایی مثل «نیروی انتظامی، حمایت حمایت» و شعارای همراه کننده دیگه ای مناسبه. لطفا سریعتر شعارهای بیشتر ارائه بدین. توجه داشته باشین که در صورت مناسب بودن شعار شما، این شعار رو مردم گیلان این سه شنبه در خیابان مطهری استفاده میکنن و مردم سراسر کشور هم از اون در چهارشنبه سوری (تجمع بعدی) استفاده خواهند کرد…
مارس 7, 2011 در 12:29 ق.ظ.
محسن
اين شعار ها چطوره؟ : پول نفت چي شده خرج بسيجي شده , اين حكومت اصلاحي نيست مردمي و قانوني نيست – صفره خالي از نانه نظام فكر لبنانه – بنجل از چين آوردين توليد رو ازبين بردين – بيكاري تورم شكسته پشت مردم
البته به نظر من بهترين شعار هموني كه هميشه ميديم مرگ بر ….
مارس 7, 2011 در 2:17 ق.ظ.
Green Rasht
سفره خالي از نانه، نظام فكر لبنانه…
بیکاری، تورم، شکسته پشت مردم…
به نظر من دوست خوبمون محسن این شعارها رو خیلی خوب عنوان کردن، اگه بشه اینا رو برای این سه شنبه جا انداخت خوبه. ضمنا محسن جان بهتره شعار مرگ بر شخص خاصی داده نشه، توی فیسبوک هم ما در این باره صحبت کردیم. همچنین شعار علیه هیچکدوم از نیروهای امنیتی تا حد امکان داده نشه، چون زمانی مهندس موسوی پیش بینی کرده بود که اونها بالاخره یه روزی به مردم خواهند پیوست. هر چند میدونم خیلی از لباس شخصیا برگشتنی نیستن، اما با شعارهای تند و رادیکال سعی در عصبی کردن نیروهای امنیتی و دادن بهانه دست اونها نکنیم…
مارس 7, 2011 در 4:36 ب.ظ.
rahi
راه عملي براي شروع اعتصابات
بابا! جون هركي دوست دارين اين مطلب رو به بالاترين برسونيد. من كه اكانت ندارم.
من خيلي به اينكه اعتصابات چطوري بايد شروع بشه فكر كردم.
يه بار يه نفر نوشته بود بيايد ايستگاههاي مترو رو قفل كنيم تا تهران قفل بشه.
يادمه روز يكشنبه بعد از انتخابات تقلبي 22 خرداد مردم توي ميدون كاج، دور ميدون ماشيناشونو نگه داشته بودن و بوق مي زدن.
امروز صبح كه مي رفتم سر كار، ترافيك سنگين حاصل از تصادف چندتا ماشين باعث شد بيست دقيقه ديرتر از هميشه برسم.
همه اينا من رو به اين نتيجه رسوند كه مي تونيم اعتصابات رو با قفل كردن سيستم حمل و نقل تهران اول صبح هر روز درست وقتي همه مي خوان برن سر كار شروع كنيم. اگر ما بتونيم سيستم حمل و نقل رو قفل كنيم و حداقل نصف افراد هر شركت دو سه ساعت ديرتر به محل كار برسن(در صورتيكه مصر به رفتن سر كار باشن) شروع اعتصابات كليد خورده.
براي قفل كردن شهر، پيشنهاد مي كنم اول صبح حدود 6 به بعد هركي ماشين داره با ماشينش راه بيفته تو خيابون و با سرعت كم الكي تو خيابونا بگرده. مخصوصا اطراف ميدونهاي مركزي شهر و ميدونهايي كه همينطوريش هم بار ترافيكي بالايي دارن. اگه مثلا فقط حدود 50 تا ماشين با سرعت كم تو ميدون انقلاب حركت كنن كلي به ترافيكش اضافه مي كنن. همينطور ميدونهاي ديگه شهر.
افراد پياده هم ميتونن مترو رو قفل كنن. به اين شكل كه بين چندتا ايستگاه پر تردد الكي رفت و آمد كنن. اين بار مترو رو اينقدر سنگين ميكنه كه مسافرا نمي تونن سر موقع به سر كارشون برسن.
اين يعني كمك به اعتصاب بدون هيچ هزينه اي. اين وسط اگر فرصتي بدست اومد هم مي تونيم شعار بديم و كاملا جو رو به دست بگيريم. اگر اين سيستم موفق عمل كنه و چند روز ادامش بديم تهران و بالطبع كل كشور فلج ميشه و اين همون نتيجه ايه كه ما با اعتصاب كردن مي خوايم بگيريم.
من چون خودم اكانت بالاترين ندارم مجبور شدم اين مطلب رو اينجا بذارم شايد به بالاترين برسه و پخته تر بشه و عملي بشه
مارس 7, 2011 در 5:09 ب.ظ.
Reza
بچهها این شعار مرگ بر چین و ترکیه خیلی لازمه،یادتون باشه خرداد پارسال با شعار مرگ بر روسیه چه نتیجهای داشت
مارس 7, 2011 در 5:44 ب.ظ.
basiji
مراد احمق دهنتو ببند مرتیکه بیشرف،فکر کردی همه مثل تو از زیر بوته به عمل اومدن؟؟؟ضمناً به عنوان یک بسیجی باید به شما بگم که مسیر مطهری واقعاً دیگه تابلو شده.فکر جای دیگه باشید با داشتن 3 تا مسجد که راحت شده محل تجمع و بهم پیوستن این بسیجی نماها کار کردن برای همه سخت شده هر تجمعی هم که شکل میگیره راحت جمع میشه.ولی حقیقتاً باید بگم توی تجمعات قبلی مردم فقط تماشاچی بودن و اصلاً کاری نمیکردن با اینکه بسیجی هستم ولی از رفتار بعضی از همقطارانم خیلی عصبانی هستم مخصوصاً در صحنه دستگیری چند جوان که خیلی هم مورد آزار و کتک های شدید قرار گرفتن.خلاصه کنم اگر میخواهید به نتیجه برسید از تفرقه و ترس دوری کنید این 2 تا عمل شکست یا پیروزی هر جریانی هست به شرط اینکه خلوص نیت داشته باشید.ضمناً از شما انتظار دارم در مقابل حرفهای آدمهایی مثل این مراد و امثال اون که کم هم نیستن جبهه گیری کنید.برای موفقیت همه اونهایی که خدا رو در کارشون در نظر دارن دعا میکنم.
مارس 7, 2011 در 6:20 ب.ظ.
Asad
ارادهی انقلابیون (تحولخواهان) تنها شرط لازم رسیدن به نتیجه است، اما شرط کافی نیست و برای پیروز شدن باید در ارادهی سرکوب دیکتاتور خلل و شکاف ایجاد کرد که این هم با استمرار در حضور در خیابان امکانپذیر می شود
مارس 7, 2011 در 6:21 ب.ظ.
Asad
عقل سالم کم میاره چه برسه به اینا که عقلشون 1400 سال و اندی که سر به سر شده
مارس 8, 2011 در 11:31 ق.ظ.
17 اسفند
آقا سوال من اینه دقیقا شروع تجمع از کجا باشه ..
خودمون رو گول نزنیم الان اینجا راحت داریم مینویسم اما بعد از ظهر تو خیابون نمیتونیم انقدر راحت باشیم مجبوریم همش خیابون مطهری رو متر کنیم تا بهمون گیر ندند (مثل 10 اسفند ) .. من نظرم اینه 10 نفر از دوستان که خود من هم یکیشون هستم فداکاری کنیم و ترس رو کنار بزاریم دقیقا اول خیابون مطهری به مدت 5 دقیقه فقط بایستیم تا بقیه بدونند ما باهاشونیم و بیان به سمتمون و به این ترتیب هسته اولیه شکل بگیره .. قبول کنید اگر بخوایم فقط راه بریم باعث میشه خیلیها متوجه نشن که باید به کی اعتماد داشته باشند و برگردن خونه هاشون ..
مارس 8, 2011 در 11:35 ق.ظ.
17 اسفند
کی اعلام آمادگی میکنه ترس رو کنار بزاریم .. من فقط برای اینکه بگم اهل دروغ نیستم هیچ راهی جز قسم خوردن به جون مادرم ندارم که سر حرفم هستم و سر ساعت جزو 10 نفر خواهم بود
مارس 8, 2011 در 12:12 ب.ظ.
پوررضا
@ 17 اسفند:دوست عزیزم این فداکاری و صداقتت قابل تحسینه.من شخصا باورت دارم.
به نظر من از اول مطهری شروع کنیم.
یعنی در ساعت 5 عصر تا شکل گیری هسته اولیه مناسب نیازی نیست که فقط یک جا بمونیم چون عملا یه جا موندن در چنین روزهایی امکان پذیر نیست.از طرفی هم این به این معنا نیست که کل خیابان مطهری به اون طویلی رو باید متر کنیم.پس:
تا شکل گیری هسته اولیه(ساعت 5 الی 5:30 یا 6) فقط در محدوده اول مطهری(از سمت چهار راه میکائئل) تا مسجد بادی الله قدم میزنیم و به هیچ وجه از این محدوده خارج نمیشیم تا وقتی که درگیری بشه و پراکنده بشیم(اگر هم نشدیم که چه بهتر).
بعد از اولین حمله سرکوبگران و پراکنده شدنمون ترددمون رو در محدوده دوم(بادی الله تا حاجی آّاد) ادامه میدیم و از هر راه ممکن در این محدوده میمانیم.به همین ترتیب محدوده به محدوده پیش میرویم..
البته شاید روش خیلی عالیی نباشه اما چاره ای نیست.بازده این روش بیشتره.چون ما همدیگر رو نمیشناسیم که گروه های چند نفره تشکیل بدیم یا سازماندهی داشته باشیم و کارهای دیگه بکنیم.
پی نوشت:
1.دوستان آشنا به خیابان مطهری محدوده ها رو مشخص کنند(در همین بخش نظرات و در فیس بوک)
2.برای ماندن در محدوده ها و تابلو نشدن میتونید به آرامی راه برید و جلوی ویترین اکثر مغازه ها توقف کنید.
3.تا اوضاع مناسب نشده شعار ندید
به امید دیدار در مطهری
ساعت 5
مارس 8, 2011 در 1:45 ب.ظ.
محسن
پوررضا من كه پايه ام چند تا از دوستام هم دارن ميان بهشون ميگم اونا هم همين كارايي كه گفتي رو اجرا كنن
مطمئنم امروز مثل 10 ام نميشه چون از قبل خيلي اطلاع رسوني كرديم چه فيس و چه جاهاي ديگه
مارس 8, 2011 در 12:16 ب.ظ.
پوررضا
کجایند مردان بی ادعا….؟
نریمان؟
دی دی؟
شیما؟
بهار؟
مارس 8, 2011 در 11:02 ب.ظ.
نریمان
من به شدت مریض بودم، امروز به تب و لرز خودم رو به مطهری رسوندم.
به خاطر مریضی ام نتونستم 2 روز آنلاین بشوم…
منو ببخشید.
مارس 8, 2011 در 12:19 ب.ظ.
17 اسفند
من راستیتش زیاد امید به شعار دادن ندارم(بر حسب تجربه حضور در اکثر تظاهراتها) ..
یادش بخیر یه زمانی علوم پایه خیلی اکتیو بود و دانشجویای شجاعی داشت که راحت شعار میدادند انقدر نفوذی تو این دانشکده گذاشتند دیگه اصلا خبری نیست اونجا ..
بهرحال امروز هم حضور سبز خواهیم داشت اما به این امید که حداقل همه دوستانی که اینجا نظر دادند حضور داشته باشند تا خاطره تلخ 10 اسفند تکرار نیشه
امروز بیشتر از خانومهای گیلانی انتظار حضور دارم چون یادمون نره روز زن هستش
مارس 8, 2011 در 12:20 ب.ظ.
17 اسفند
راستی انتظار داشتم الله اکبر دیشب بچه های گلسار رو در صفحه اول ذکر میکردید .. الان تو بالاترین جزو بهترین لینکهاست
مارس 8, 2011 در 1:49 ب.ظ.
محسن
من هم همينطور عجيب بود برام الله اكبر رو نزده بودي چون وبلاگاي ديگه زدن تازه اين جا مراجعه زياده
مارس 8, 2011 در 1:51 ب.ظ.
آراد
من هم هستم
مارس 8, 2011 در 3:38 ب.ظ.
Green Rasht
دوستان عزیز، به امید فردایی بهتر… وعده ملاقات ما تا ساعتی دیگر در خیابان مطهری…
*امروز مطهری را سبز میکنیم*
مارس 8, 2011 در 4:29 ب.ظ.
روح سبز
درود بر جنبش سبز گيلان
مارس 8, 2011 در 7:50 ب.ظ.
Green Rasht
درود دوستان! چه خوب مطهری را سبز کردیم!!
اینقدر ما هی گفتیم که تجمع متمرکز نتیجه نداره، این شد… حالا بازم میخواین بگین اونایی که میگفتن تجمع سه گانه، نفوذی بودن؟ هر چند میدونم الان به من میگین که نفوذیم! یا کامنتم رو پاک میکنین!
مارس 10, 2011 در 2:04 ب.ظ.
دیم دام
جان ان